Ferestre/ flux de ŞTIRI

Thursday 2 September 2010

Antologiile revistei SINGUR (3) Notă suplimentară

Aşa cum am precizat multor autori la telefon sau pe mail, cele două antologii vor avea fiecare câte 2 secţiuni: una ce va cuprinde autori consacraţi şi alta ce va cuprinde autori slab mediatizaţi sau care îşi încearcă abia acum şansa de a publica.

Reamintesc celor care m-au sunat sau m-au contactat că autorii de care nu au auzit investesc în curajul de a trimite texte spre confirmare şi speranţa că vor fi nominalizaţi.

Nu ne-am născut niciunul cu plaivazul în mână – ne-am format ca scriitori în timp; de aceea, vă recomand să întindeţi şi Dvs. mâna către alţii, să identificaţi (aşa cum o fac Ioan Groşan şi Ioan Es Pop) sclipirile literare ale acestora şi să le acordaţi posibilitatea de a vă lua ca modele.

Proiectul acestor antologii nu este unul care se adresează în mod exclusiv autorilor de renume, ci tuturor scriitorilor de limbă română (şi sunt enorm de mulţi). Dacă Dvs., scriitorii cunoscuţi, refuzaţi să aveţi încredere şi în potenţialul altora, înseamnă că respingeţi şi posibila apariţie a unor alte valori ce vin dinafara perimetrului spiritual în care vă găsiţi acum.

Această notă suplimentară poate suscita o infinitate de interpretări şi de polemici; cred, totuşi, că veţi înţelege raţionamentul acestui proiect care nădăjduiesc să devină o linie directoare şi în construcţia unor antologii realizate de alţi editori.

În ceea ce mă priveşte, am alcătuit o listă de lecturi (cu autori printre care figurează inclusiv unii din cei ce m-au interpelat) pe care am trimis-o autorilor ce nu au fost selecţionaţi pentru antologii şi ale căror nume nu le dau publicităţii. Aşa am tradus faptic şi speranţa mea că persoanele ce mi-au trimis materiale se vor lua în serios.

Cu mulţumiri,

Ştefan Doru Dăncuş

Director Grup Media SINGUR

No comments:

Post a Comment