Ferestre/ flux de ŞTIRI

Friday 25 March 2011

Vasilica Ilie, Fereastra de la Răsăritul Cuvântului, vol. nr. 17 al Colecţiei Online Cititor de proză

Dragii mei, am plăcerea să vă anunţ apariţia celui de-al 17-lea volum al Colecţiei Online Cititor de proză. Fereastra de la Răsăritul Cuvântului, un volum de poezii semnate de Vasilica Ilie, vă va încânta dacă urmaţi linkul:
http://en.calameo.com/read/000310051f054f55b2755


 Cartea este dedicată fiului autoarei. Vă redau mai jos mărturisirea sa :



În fiecare an, pe 22 decembrie, scriu câte un poem aniversar
Pe care vreau să îl dăruiesc fiului meu, în mare taină.
Ca de fiecare dată, îl scriu pe o foaie velină dar nu i-l trimit
Îl pecetluiesc cu grijă, să-l găsească cândva, ca testament.

Cum eu sunt născută într-un anotimp al reînvierii- primăvara- sufletul meu este mereu tânăr, dovadă fiind cuvintele care tâşnesc din el ca lava unui vulcan, în urma lui înflorind maci roşii, florile copilăriei mele:
Niciodată nu ţi-am vorbit/ Despre cum pot să iubesc.../Dacă vreodată vrei să afli/ Adulmecă-mi urma paşilor,/ Sfredeleşte-mi privirea/ Şi pătrunde-mi în suflet.../Aici vei găsi vulcanul activ/ A cărui lavă curge în cascade.../Maci roşii înfloresc în urma ei/
Iar pomii dau în rod...
(“Să-ţi spun”…)
Copilăria fericită şi fără griji, tinereţea, aşezările şi oamenii şi-au pus amprenta pe sufletul meu astfel că, poemele mele sub formă de jurnal vor sta mărturie, dincolo de moarte:
 Mi-aduc aminte de caii noştri nărăvaşi/ Pe care tata îi strunea pocnind din bici/
Atunci când trăgeau la căruţă şi se opinteau/ Sau când scoteau cu copitele jar din pământ/ Se potoleau mergeau în galop/ Păşteau pe câmp iarbă grasă şi trifoi/ Îi adăpam cu apă din fântână/ Şi parcă l-aud pe tata spunând:/”Vedeţi? Caii se înnobilează alături de noi!”/ Pe-atunci eu făceam zmeie din hârtie/ Le dădeam drumul de pe colina lui Gae/
Vântul îi înălţa sus cât mai sus/ Până se rupea aţa de pe mosor/ Şi-i pierdeam din ochi acolo,/ Unde cerul se împreuna cu pământul ”/…
(“  Într-o zi de april’ ”)
“Mâinile tale, mamă, uneori/ Mi se păreau a fi ale unei zâne bune/ Învârteau pe degete tot ce întâlneau/ Până şi apa din fântână o sfinţeau!/ Aprindeai lângă noi flacăra de veghe/ La Dumnezeu te rugai să fim sănătoşi,/ Prin palmele tale noi creşteam mari/
Când ne faceai baie şi ne închinai./ Mâinile tale au frământat pâine şi griji/ Şi dacă ar fi fost să-ţi sacrifici una din ele/ Să umbli pe ace, în genunchi, fără reproş,/ O făceai pentru bucuria şi fericirea noastră!”…
(“Mâinile tale, mamă! “)
De-a lungul timpului, viaţa mi-a arătat că nu pot fi mereu fericită, am trăit nu numai bucurii dar şi neîmpliniri, tristeţi, coborâşuri. Ca de fiecare dată, Dumnezeu nu m-a lăsat, hrănindu-mi sufletul cu iubire, speranţă, optimism. Într-o zi de primăvară mi-am adunat anii şi am stat de vorbă cu ei să-mi spună cât de mulţumiţi au fost de mine:
“Astăzi mi-am propus/ Să călătoresc prin anii mei,/ Să-i întreb dacă au fost mulţumiţi/ Cât le-am fost şi încă/ Le mai sunt gazdă…/ M-am îmbrăcat sărbătoreşte,/ M-am uitat în oglindă/ Şi am privit adânc în mine…/ Undeva, acolo, într-o cămăruţă,/ I-am văzut că stăteau cuminţi,/ Bucuroşi de această întâlnire…”/Unii erau nişte pomi roditori,/ Înfloriţi în plină primăvară/ Alţii, nişte flori pe aleile vieţii/ ca o vară parfumată, în culori vii,/ Unii, ca frunzele rătăcite toamna,/ În bătaia vântului, căzute şi ofilite/ Iar alţii - albi şi pufoşi ca fulgii de nea,/Jucăuşi, în zilele liniştite de iarnă…/ Ca nişte copii aşteptau să le dau bineţe/ şi să-i întreb dacă acolo,/Unde stau se simt bine…/Mă aşteptam ca fiecare să ia cuvântul/ Să-mi povestească clipele, orele, zilele/ Când s-au luptat cu tristeţi şi bucurii/ Însă ei au răspuns într-un cor,/ Că sunt mulţumiţi şi mândri de mine!/”
Acum, la maturitate, când înţelepciunea şi discernământul sunt cuvintele mele de ordine,
mă scald în Fereastra de la Răsăritul Cuvântului:
  Dă-mi zile, Doamne, să gust pacea din mine/ Cu Tine pavăză la hotarul dintre Bine şi Rău/ Să ascult viorile cântându-mi doar iubire/ Acum, când simt Răsăritul din mine !/(Răsăritul din mine )
Vă las pe voi, iubiţii mei, să-mi citiţi cuvintele sufletului pe care vi le dăruiesc din toată inima şi cu toată dragostea, prin aceste versuri, din volumul de faţă

                                                       Vasilica Ilie


Echipa:

Coordonator colecţie şi redactor de carte Emanuel Pope
Tehnoredactare Maia Martin
Ilustraţii Liliana Nastas Brătescu
Postfaţă: Cezarina Adamescu
Grafica colecţiei Maia Martin
Lectură plăcută!
A consemnat pentru dumneavoastră, Maia Martin
25 martie 2011

No comments:

Post a Comment